søndag 10. juni 2012

Åheim-Vigra 2-2 (1-1) Oppdatert

Adrian scoret og var Vigra beste spiller mot Åheim
Vigra tok sitt første bortepoeng for sesongen da det endte 2-2 mot Åheim.
 Trener Sindre Næss har kommet med en kamp referat fra kampen mot Åheim:

Vigra startet med følgende lag:
                        Robin
Stig Rune    Arild Å   Ole K    Marius

Adrian        Junior   Amund   Odd Tore
                   
                    Idar     Olai

Benken: Torgeir, Hans Jakob, Frank, Kristoffer


Kamprapport:
Jeg var spent på hvordan laget ville spille etter en lang biltur inntil Åheim, men hvordan de gav meg svar var mer en godkjent. Vi kom inn til Åheim med visshet om at de ikke hadde tapt hjemme på 2 år. De første ca 20 minuttene var det Hawaii fotball fra begge lag, lange upresise baller, spedd med god forsøk på overganger fra Vigra. Etter 5 min fikk vi en i fleisen, ikke overraskende på en dødball. Vi står og ser på en fra Åheim motar ballen, legge den til rette og få skyte ballen uten press i mål...ikke bra! Når kl hadde passert ca 20 min fikk Vigra mer og mer overtaket, og etter 24 min var det Vigra som utlignet. Herlig kjemping inne foran kassen, der Adrian til slutt fikk tak i ballen og satte den sikkert i mål. Etter det kom det stadig flotte tendenser av gode forsøk av Vigra. Vi hadde vel 4 gode forsøk utenom målet vårt i første omgang. Etter pause handlet det mest om Vigra i det offensive spillet. I ei periode på rundt et kvarter så produserte vi 6 gedigne sjanser, med litt ro foran mål burde de fleste havnet i kassen...så store var sjansene. Så skulle Åheim sin keeper vært utvist, han var ute av 16 meteren og stoppet ballen med hendene... Her skulle den "lettere" svake dommeren tatt ansvar, og svaret han gav meg er ikke dommerstanden verdig, hadde han giddet å flytte ræva si ut av midtsirkelen så hadde han sett dette enkelt. Men heldigvis et par minutter senere dukket måltyven Idar opp og laget en sjanse på egen hånd ut av ingenting. Selv om det føltes som en evighet før ballen trillet i mål, så følte jeg meg sikker på at den ballen gikk inn. Så fortjent så fortjent ledelse til Vigra. Vigra fortsatte og spille god fotball, vi vant de fleste duellene. Men som det så ofte gjør når laget ikke klarer å sette inn flere mål, så kommer det sjanser i mot. Ikke spillesjanser, men på dødballer. 2 stk sjanser fikk de i andre, begge store og på den siste fikk de mål. 2-2 er et så stort ran at det skulle vært anmeldt, men sånn er fotballen...det handler også om å sette sine egne sjanser og jobbe knallhardt med fokuset om å hindre motstander mål, vi sviktet på begge deler. Litt fokus ble det også ang bytter denne kampen, mitt svar er at når vi drar heile den turen inn til Åheim så bør alle ta del i kampen og minimum 10 minutter...riktig eller feil, tja..eneste jeg vet er at det var ikke byttene som gjorde at det ble poengtap! Får vi ikke involvert alle spillerne på bortekamper, særlig på langtur risikerer vi å ikke få med reserver til slutt og som spillerutvikler er det feil for min tenkegang, vi må tenke på fremtiden også... Ingen har klippekort med meg, alle her må bevise at man fortjener en plass på laget. Ingen ble byttet ut denne gangen for at man var dårlig, jeg prioriterte først og fremst bytte av de som var skadet, sliten og til slutt gule kort. Men jeg liker virkelig at man blir forbannet for å bli byttet ut, det er ei forbanna flott innstilling.
Vigra har nå to kamper igjen før ferien, en hjemme og en borte. Den første alt på onsdag hjemme, og fortsetter vi slik som mot Åheim så kommer det en seier alt på onsdag...for denne laginnsatsen vi viste på lørdag, viser at vi er på gang igjen:)

Spillerpoeng denne kampen ble følgende:
3 poeng Adrian
2 poeng Idar
1 poeng Arild
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar