onsdag 24. april 2013

Hasundgot-Vigra 0-5 (0-2)

Det ble en drømmestart på sesongen da Vigra knuste Hasundgot 5-0 på bortebane
Marius Austad var i kanonform i sesongens første kamp, og scoret imponerende 4 mål!


Det ble altså en fantastisk start på sesongen, med hele 5-0 på bortebane mot Hasundgot. Meget sterkt og imponerende! Trener Sindre Næss har kommet med sitt referat fra kampen:

Sindre Næss: 
Vi hadde vel ikke den aller beste oppladningen til kampen, 11 forfall og vi hadde bare med 13 spillere til bortekampen - det er vel lite spør du meg! Men i stedet for å dvele med dei som ikke kunne spille, valgte jeg å fokusere på dei 13 som var med og var klar til å jobbe knallhardt for laget. Vi startet med en forsvarsfirer som var nykomponert for dagen, alle dei 4 som spilte mest i den posisjonen i fjor er ute med skader, samt dei som spilte nest mest der bake også var ute med skader. Så vi startet med 2 debutanter i forsvar, en 15 åring og en 16 åring og dei gjorde sine saker bra og jobbet som helter.

Start 11'er:
Robin
Ole Martin, Andreas, Stig og Jr
Adrian, Christer, Svend og Marius
Sindre og Olai

Innbyttere: Kristoffer og Audun

Første omgang:
Vi bestemte oss for å gå ut samlet, holde ledda samlet og lede dei vekk fra farlig område. Samtidig når vi hadde ball skulle vi variere fra å ha ballbesittelse til å sette balltempo, med bevegelser og samhandling. Fra første spark på ballen så gjorde vi det nettopp dette, samt vi var flink til å variere presshøyde og stresse motstander til å gjøre feil/lokke dei opp på banen. 1-0 målet kom etter 25 min ved Marius, ass ved Svend trur jeg det var. Et flott angrep der ballen gikk fort. I siste spilleminutt på dødball 2-0, også dette ved Marius etter klabb og babb inne i feltet...både Svend og Jr var vel innom ballen før Marius satte den inn. Vi hadde vel også noen halvsjanser etter godt spill og bevegelser, men den def tryggheten imponerte meg mest - Robin frøs etter første omgang. Olai pådro seg gult i første omgang, en omgang han reiv og sleit i forsvaret deres og til stadighet gjorde en vanvittig god 1F jobb for laget.

Andre omgang:
Vi bestemte oss i pausen om å fortsette spillet som i første, variere fra høyt til lavt press og lage rom til hverandre, samt opprettholde det gode 1 og 2 touch fotballen vi til tider hadde i første og jobbe samlet som et lag. Dette gjorde guttene og stod på i 45 min til. I det 13 minutt kom 3-0....også dette med Marius på et slags langskudd som duppet bak keeper, er ikke sikker på ass på målene i andre og håper at gutta gir meg beskjed om dette siden jeg prøver å notere dei ned. Assister er like viktige som mål mener jeg! I det 17 min var det klart for 4-0, denne gang med Olai. Olai sprang i fra alt og alle, hadde så god tid på å skåre at jeg fryktet at han skulle bomme av heile greia, men Olai satte den sikkert i mål som om han aldri skulle gjort noe annet. Vi produserte noen store sjanser til i den kommende perioden uten å putte, vi måtte vente helt til det 39 min og for et mål. Marius stakk i bakrom fra sin kantrolle, og kjippet ballen kontrollert over en utrusende keeper fra ca 16 meter...vakkert og et perfekt punktum på en godt gjennomført bortekamp. Christer og Andreas pådro seg gult i andre omgang.

Laget sitter igjen med en godfølelse etter denne kampen, nå er det viktig å nullstille seg og jobbe samlet inn til neste kamp.

Å bare velge ut tre spillere med poeng i dag er vanskelig, alle 13 fortjener skryt og poeng. Forsvaret og spisser jobbet godt samlet og gjorde jobben sin meget bra.
Men slik som midtbanen jobbet i dag velger jeg den lagdelen når poeng skal deles ut, jeg maset veldig på dei i fjor og i treningskamper i år om at dei må jobbe samlet offensiv og defensiv.

3 poeng: Marius
2 poeng: Svend
1 poeng: Gir jeg både til Christer og Adrian

1 kakao gir jeg til Robin som ikke hadde noe særlig å gjøre på denne kvelden :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar